SZPS w Katowicach |  | |
Księga Gości |  | |
Użytkowników Online | Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online
Zarejestrowanch Uzytkowników: 385
Najnowszy Użytkownik: Laquitacic
| |
|
Zarząd MTS |
Zarząd MTS "As" Myszków
Prezes Stanisław Kapuśniak
V-ce Prezes Wiesław Miśkiewicz
Członek Zarządu: Krzysztof Gradzik,
Komisja Rewizyjna:
Jerzy Typel - Przewodniczący,
Robert Buczek
Remigiusz Surma
________________________________________________________________
STATUT
MIĘDZYSZKOLNEGO TOWARZYSTWA SIATKARSKIEGO
„AS” MYSZKÓW
Uchwalony przez
Walne Zebranie Sprawozdawczo-Wyborcze
w dniu 24 maja 2012 roku
TEKST JEDNOLITY
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 1Międzyszkolne Towarzystwo Siatkarskie AS Myszków, zwane dalej „Klubem” jest stowarzyszeniem kultury fizycznej zrzeszającym zawodników, rodziców i sympatyków.
Klub działa na podstawie przepisów ustaw: o kulturze fizycznej, o sporcie kwalifikowanym, prawo o stowarzyszeniach, o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz niniejszego statutu.
§ 2
Terenem działania Klubu jest obszar Rzeczypospolitej Polskiej, a siedzibą Klubu jest miasto Myszków.
§ 3
Dla realizacji celów statutowych Klub może działać na terenie innych państw z poszanowaniem tamtejszego prawa.
§ 4
Klub podlega wpisowi do rejestru i z tego tytułu posiada osobowość prawną.
§ 5
Klub opiera swoją działalność na pracy społecznej członków. Do prowadzenia zadań statutowych zatrudnia: trenerów i pracowników.
§ 6
Klub może używać odznak i pieczęci zgodnie z obowiązującymi przepisami.
§ 7
Barwy klubowe stanowią kolory niebieski, biały, czerwony
§ 8
Klub może być członkiem krajowych i międzynarodowych związków sportowych.
§ 9
Klub może wykorzystywać wizerunki członków – uczestników (zawodniczek) na potrzeby marketingowe klubu w oparciu o pisemne oświadczenia rodziców (opiekunów prawnych).
Rozdział II
Cele Klubu i środki działania§ 10
Celami Klubu są:
1) upowszechnianie kultury fizycznej i sportu – w szczególności w obszarze szkolenia sportowego dziewcząt i chłopców w dyscyplinie: piłka siatkowa, a w tym: ?> ?>a) doskonalenie uzdolnień sportowych i sprawności fizycznej członków Klubu,
a) doskonalenie uzdolnień sportowych i sprawności fizycznej członków Klubu,
b) prowadzenie szkolenia sportowego,
c) zapewnianie członkom Klubu możliwości uczestnictwa we współzawodnictwie sportowym,
d) organizowanie współzawodnictwa sportowego,
e) uczestnictwo w imprezach sportowych,
f) organizowanie różnych form aktywności fizycznej,
g) angażowanie członków Klubu do uprawiania różnych form aktywności fizycznej,
h) dbałość o prawidłowy rozwój psychofizyczny członków Klubu,
i) dbałość o zdrowie członków Klubu,
j) popularyzacja zasad sportowej rywalizacji,
2) upowszechnianie wiedzy.
3) działanie na rzecz profilaktyki zapobiegania zagrożeniom, patologiom oraz wykluczeniu społecznemu
§ 11
1. Klub realizuje swoje cele poprzez:
1) prowadzenie szkolenia sportowego dzieci i młodzieży,
2) uczestniczenie w krajowym systemie współzawodnictwa sportowego organizowanego przez Śląski Związek Piłki Siatkowej i inne podmioty
3) zapewnianie członkom Klubu dostępu do infrastruktury sportowej,
4) organizację imprez sportowych i udział w nich
5) organizowanie różnych form aktywności fizycznej,
6) współpracę z innymi organizacjami pozarządowymi w kraju i za granicą,
7) organizowanie obozów sportowych, zgrupowań i wycieczek rekreacyjnych
8) podejmowanie działań na rzecz edukacji dzieci i młodzieży,
9) organizację zajęć pozalekcyjnych dla uczniów,
10) współpracę z organami administracji publicznej,
11) pozyskiwanie środków finansowych na realizację celów statutowych Klubu.
Rozdział III
Członkowie Klubu, ich prawa i obowiązkicenter>
§ 12
1. Członkami Klubu mogą być osoby fizyczne i prawne.
2. Osoba prawna może być wyłącznie członkiem wspierającym.
§ 13
1. Członkowie Klubu dzielą się na:
1) zwyczajnych,
2) uczestników
3) wspierających
4) honorowych
2. Członków zwyczajnych i wspierających przyjmuje w drodze uchwały Zarząd na podstawie pisemnej deklaracji.
3. Członkiem honorowym może być osoba fizyczna, która wniosła wybitny wkład w działalność i rozwój Klubu.
Członkowie honorowi są przyjmowani przez Walne Zgromadzenie na wniosek 10 członków Klubu
4. Członkowie uczestnicy (zawodniczki) przyjmowani są na podstawie pisemnej deklaracji złożonej przez rodziców (opiekunów prawnych).
§ 14
1.Członkami zwyczajnymi mogą być pełnoletnie osoby fizyczne.
2.Małoletni poniżej 18 roku życia mogą być członkami uczestnikami Klubu
za zgodą ich przedstawicieli ustawowych.
§ 15
1. Członkowie zwyczajni mają prawo do:
1) uczestnictwa w Walnych Zebraniach Członków z głosem stanowiącym oraz biernym i czynnym prawem wyborczym, z ograniczeniami wynikającymi z art. 3 ust. 2 ustawy Prawo o stowarzyszeniach,
2) uczestnictwa w przedsięwzięciach organizowanych przez Klub,
3) zgłaszania opinii, postulatów, wniosków wobec Zarządu,
4) udziału w zajęciach organizowanych przez Klub w ramach statutowej działalności,
5) zaskarżania do Walnego Zebrania Członków uchwał Zarządu.
2. Członkom uczestnikom przysługują wszystkie prawa członków zwyczajnych, z wyjątkiem określonych powyżej w ust. 1 pkt. 1 – członkowie uczestnicy mogą brać udział w Walnym Zebraniu Członków z głosem doradczym.
§ 16
1. Członkowie zwyczajni i członkowie uczestnicy zobowiązani są do:
1) aktywnego uczestniczenia w pracach Klubu i realizacji celów statutowych,
2) przestrzegania statutu, regulaminów i uchwał Władz,
3) regularnego opłacania składek członkowskich.
§ 17
Członkiem wspierającym Klubu może być osoba prawna lub fizyczna, która popiera cele statutowe Klubu i udziela mu wsparcia materialnego lub organizacyjnego.
§ 18
1. Członkowie wspierający posiadają wszystkie prawa członków zwyczajnych z wyjątkiem głosu stanowiącego oraz czynnego i biernego prawa wyborczego na Walnym Zebraniu Członków.
2. Członkowie wspierający mają prawo brać udział – z głosem doradczym – w posiedzeniach Walnego Zebrania Członków.
3. Członkowie wspierający są obowiązani do przestrzegania statutu i uchwał władz oraz regularnego spełniania na rzecz Klubu zadeklarowanych, w deklaracji członkowskiej, świadczeń.
§ 19
1. Członkostwo Klubu ustaje na skutek:
1) skreślenia uchwałą Zarządu w wyniku:
a) złożenia przez członka Klubu Zarządowi pisemnej dobrowolnej rezygnacji z członkostwa w Klubie, przy czym Zarząd nie może – w przypadku złożenia rezygnacji – odmówić podjęcia uchwały zgodniej z wolą członka, który składa rezygnację; uchwała Zarządu o skreśleniu z listy członków winna być w takim przypadku podjęta niezwłocznie,
b) śmierci członka lub utraty osobowości prawnej przez członka wspierającego.
2) wykluczenia uchwałą Zarządu w przypadku stwierdzenia:
a) rażącego naruszenia przez członka postanowień Statutu lub uchwał władz Klubu,
b) nie brania udziału w działalności statutowej Klubu przez okres co najmniej 6 miesięcy,
c) zalegania z opłaceniem składek członkowskich za okres co najmniej sześciu miesięcy, po uprzednim wezwaniu do uiszczenia zaległych składek,
d) działania przez członka na szkodę Klubu.
3) rozwiązania się Klubu.
2. W przypadkach określonych w ust. 1 pkt. 2 niniejszego paragrafu Zarząd jest zobowiązany zawiadomić zainteresowanego o wykluczeniu na piśmie doręczając mu jednocześnie stosowną uchwałę, podając przyczyny wykluczenia i wskazując na prawo wniesienia odwołania do Walnego Zebrania Członków, w terminie 14 dni od daty doręczenia przedmiotowej uchwały wykluczonemu członkowi. W przypadku złożenia odwołania we wskazanym terminie, uchwała Zarządu nie wywołuje skutków prawnych do czasu rozpatrzenia odwołania przez Walne Zebranie Członków.
Rozdział IV
Struktura organizacyjna
§ 20
Władzami Klubu są:
1. Walne Zebranie Członków,
2. Zarząd,
3. Komisja Rewizyjna.
§ 21
1. Kadencja władz wybieralnych trwa 4 lata, a ich wybór odbywa się w głosowaniu jawnym lub tajnym
2.Uchwały wszystkich władz zapadają zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy członków danego organu.
3.Uchwały władz Klubu podejmowane są w głosowaniu jawnym, chyba że dany organ podejmie uchwałę o zastosowaniu głosowania tajnego.
§ 22
1. Najwyższą władzą Klubu jest Walne Zebranie Członków, zwoływane przez Zarząd raz do roku jako sprawozdawcze i raz na 4 lata jako Sprawozdawczo-Wyborcze.
2. O miejscu, terminie i porządku obrad Zarząd powiadamia członków co najmniej na 7 dni przed terminem Walnego Zebrania Członków.
3. Walne Zebranie Członków władne jest do podejmowania uchwał w I terminie przy obecności co najmniej połowy członków Klubu, w II terminie bez względu na liczbę obecnych.
4. W przypadku braku quorum w I terminie Zarząd wyznacza II termin, nie wcześniej jednak niż 30 minut po I terminie.
5. Uchwały Walnego Zebrania Członków zapadają zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy członków uprawnionych do głosowania w pierwszym terminie lub w drugim terminie bez względu na liczbę obecnych członków.
§ 23
1. Walne Zebranie Członków może być zwyczajne lub nadzwyczajne.
2. Walne Zebranie Członków obraduje według uchwalonego przez siebie regulaminu obrad. Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków może odbywać się w każdym czasie, w szczególnie uzasadnionych przypadkach i jest zwoływane w trybie § 22 ust. 2 niniejszego statutu.
3. Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków zwołuje Zarząd Klubu:
a) z inicjatywy własnej,
b) na wniosek Komisji Rewizyjnej,
c) na wniosek co najmniej połowy osób uprawnionych do głosowania na Walnym Zebraniu Członków.
4. Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków zwoływane jest przez Zarząd w terminie jednego miesiąca od daty zgłoszenia wniosku, o którym mowa w ust. 3 pkt. b – c niniejszego paragrafu, i obraduje wyłącznie nad sprawami, dla których zostało zwołane.
§ 24
1. Do kompetencji Walnego Zebrania Członków w szczególności należy:
1) uchwalanie kierunków działalności Klubu,
2) wybór i odwołanie Zarządu i Komisji Rewizyjnej,
3) rozpatrywanie i przyjmowanie sprawozdania z działalności władz,
4) udzielanie absolutorium ustępującemu Zarządowi na wniosek Komisji Rewizyjnej,
5) podejmowanie uchwał w sprawie zmian statutu,
6) rozpatrywanie odwołań od uchwał Zarządu,
7) podjęcie uchwały o rozwiązaniu Klubu i przeznaczeniu jego majątku,
8) podejmowanie uchwał w innych sprawach, niezastrzeżonych do kompetencji Zarządu i Komisji Rewizyjnej.
§ 25
1. W skład Zarządu wchodzi 3-9 członków, w tym: prezes, 2 wiceprezesów, sekretarz, skarbnik i członkowie zarządu
2. Członkiem Zarządu może zostać wybrana wyłącznie osoba, która nie była skazana prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe.
3. Posiedzenia Zarządu odbywają się w miarę potrzeb, nie rzadziej niż raz na trzy miesiące.
4. Zarząd działa w oparciu o regulamin zatwierdzony przez Walne Zebranie Członków.
§ 26
1. Do kompetencji Zarządu należy:
1) reprezentowanie Klubu na zewnątrz oraz działanie w jego imieniu,
2) wykonywanie uchwał Walnego Zebrania Członków,
3) określanie wysokości składki członkowskiej i trybu jej uiszczania,
4) zarządzanie majątkiem i funduszami Klubu zgodnie z uchwałami Walnego
Zebrania Członków,
5) opracowywanie regulaminów wewnętrznych działania Klubu,
6) podejmowanie uchwał w sprawach członkowskich,
7) podejmowanie uchwał w sprawach przynależności do innych organizacji,
8) powoływanie doradczych komisji problemowych i uchwalanie regulaminów ich działania,
9) powoływanie sekcji Klubu i uchwalanie regulaminów ich działania.
§27
1. Komisja Rewizyjna powoływana jest do sprawowania kontroli nad działalnością Klubu.
2. Komisja Rewizyjna składa się z 3-5 członków, wybieranych przez Walne Zebranie Członków.
3. Członkami Komisji Rewizyjnej mogą zostać osoby, które:
1) nie są członkami Zarządu Klubu ani nie pozostają z członkami Zarządu Klubu w stosunku pokrewieństwa, powinowactwa lub podległości z tytułu zatrudnienia,
2) nie były skazane prawomocnym wyrokiem za przestępstwo z winy umyślnej,
4. Posiedzenia Komisji Rewizyjnej odbywają się w miarę potrzeb, nie rzadziej niż raz na sześć miesięcy.
5. Komisja Rewizyjna działa na podstawie regulaminu zatwierdzonego przez Walne Zebranie Członków.
§ 28
1. Do zakresu działania Komisji Rewizyjnej należy:
1) przeprowadzanie co najmniej raz w roku kontroli działalności Klubu,
2) występowanie do Zarządu z wnioskami wynikającymi z ustaleń kontroli i żądanie wyjaśnień oraz usunięcia nieprawidłowości,
3) prawo żądania zwołania Nadzwyczajnego Walnego Zebrania Członków w razie stwierdzenia nie wywiązywania się przez Zarząd z jego statutowych obowiązków,
4) zwoływanie Walnego Zebrania Członków oraz Nadzwyczajnego Walnego Zebrania Członków w razie nie zwołania go przez Zarząd w terminie i trybie określonym na podstawie przepisów niniejszego Statutu,
5) zatwierdzanie sprawozdania finansowego Klubu za każdy kolejny rok obrotowy,
6) składanie na Walnym Zebraniu Członków sprawozdań z działalności Komisji Rewizyjnej,
7) składanie na Walnym Zebraniu Członków wniosku o udzielenie absolutorium ustępującemu Zarządowi.
§ 29
1. W przypadku ustąpienia lub śmierci członka Zarządu lub Komisji Rewizyjnej w trakcie kadencji, członkowie organu władzy, który uległ uszczupleniu mogą uzupełnić swój skład spośród członków Klubu. Liczba członków dokooptowanych nie może przekroczyć 1/3 liczby członków danego organu pochodzących z wyboru.
2. Jeżeli, w trakcie kadencji, ustąpią funkcyjni członkowie Zarządu lub Komisji Rewizyjnej - wówczas Zarząd, jak również odpowiednio Komisja Rewizyjna - mogą po uzupełnieniu swego składu, w trybie ust. 1 niniejszego paragrafu, powołać funkcyjnych członków, do końca kadencji.
3. Członków Zarządu i Komisji Rewizyjnej może odwołać w trakcie kadencji z pełnionych funkcji wyłącznie Walne Zebranie Członków.
4. Jeżeli w trakcie kadencji członkowie Komisji Rewizyjnej lub członkowie Zarządu zostaną odwołani z pełnionych funkcji, Walne Zebranie Członków, dokonuje uzupełnienia składu Zarządu lub składu Komisji Rewizyjnej, do końca kadencji.
Rozdział V
Majątek i fundusze Klubu
§ 30
1. Majątek Klubu stanowią nieruchomości, ruchomości i fundusze.
2. Źródłami powstawania majątku Klubu są:
1) składki członkowskie, których wysokość ustala Zarząd Klubu,
2) dotacje,
3) wpływy z umów sponsorskich, reklam, karnetów i biletów
4) darowizny, zapisy i spadki,
5) dochody z majątku Klubu,
6) wpływy z własnej odpłatnej działalności pożytku publicznego.
7) wpływów z działalności gospodarczej.
4. Zabrania się:
1) udzielania pożyczek lub zabezpieczania zobowiązań majątkiem Klubu w stosunku do jego członków, członków władz Klubu lub pracowników oraz osób, z którymi pracownicy pozostają w związku małżeńskim albo w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia albo są związani z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli,
2) przekazywania majątku stowarzyszenia na rzecz członków Klubu, członków władz Klubu lub pracowników oraz ich osób bliskich, na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, w szczególności jeżeli przekazanie to następuje bezpłatnie lub na preferencyjnych warunkach,
3) wykorzystywania majątku na rzecz członków Klubu, członków władz Klubu lub pracowników oraz ich osób bliskich na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, chyba że to wykorzystanie bezpośrednio wynika ze statutowego celu Klubu,
4) zakupu na szczególnych zasadach towarów lub usług od podmiotów, w których uczestniczą członkowie Klubu, członkowie władz Klubu lub pracownicy oraz ich osób bliskich.
§ 31
Dla ważności oświadczeń woli, pism i dokumentów w przedmiocie praw i obowiązków majątkowych Klubu, w tym do zaciągania zobowiązań majątkowych, wymagane jest współdziałanie dwóch członków Zarządu działających łącznie w tym Prezesa .
Rozdział VI
Wyróżnienia i kary
1. Za aktywny udział w realizacji zadań poznawane mogą być wyróżnienia i nagrody, których tryb przyznawania określa regulamin uchwalony przez Zarząd
2. W razie naruszenia postanowień Statutu Zarządowi przysługuje prawo wymierzania kar:
- upomnienie
- nagana
- zawieszenie w prawach członka
- wykluczenie
3. Ukaranym przysługuje prawo odwołania się do wyższych instancji
Rozdział VII
Zmiana statutu i rozwiązanie Klubu
§ 32
1. Zmiany statutu Klubu wymagają uchwały Walnego Zebrania Członków podjętej większością 2/3 głosów w obecności co najmniej połowy członków Klubu mających głos stanowiący na Walnym Zebraniu Członków.
§ 33
1. Rozwiązanie się Klubu może nastąpić w drodze uchwały Walnego Zebrania Członków podjętej większością 2/3 głosów w obecności co najmniej połowy członków uprawnionych do głosowania.
2. Uchwała o rozwiązaniu się Klubu określa tryb likwidacji oraz cel na jaki ma być przeznaczony majątek Klubu.
3. Likwidator, powołany uchwałą Walnego Zebrania Członków, po zakończeniu prac składa organowi ewidencyjnemu sprawozdanie z przeprowadzonej likwidacji wraz z wnioskiem o wykreślenie Klubu z ewidencji.
Rozdział VIII
Postanowienia końcowe
§ 34
Wszystkie przepisy regulujące sprawy wewnętrzne Klubu, o ile nie należą do kompetencji innych władz – ustala Zarząd lub Prezes
Statut Międzyszkolnego Towarzystwa Siatkarskiego AS Myszków uchwalony podczas Walnego Zebrania Członków w dniu 24 maja 2012 r. w Myszkowie
Przewodniczący Walnego Zebrania - Józef Milewski........................................... |
Komentarze |
Dodaj komentarz |
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
|
Oceny |
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.
Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.
Brak ocen.
|
|
Sponsorzy i Partnerzy MTS AS |
| |
1 % |
Numer KRS: 0000270261
Cel: AS Myszków 1307 | |
Klub Przyjaciół MTS AS |  | |
Logowanie |
Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem? Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.
Zapomniane hasło? Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
| |
|